sunnuntai 31. toukokuuta 2015

Kesäloma alkoi huonoissa merkeissä

                                                     moi!


Olin tosiaan perjantaina tallilla koska mulla olis pitänyt olla tunti mutta se muuttui todella nopeasti. Lähdin hakemaan Kallea laitumelta tunnille. Sain sen helposti kiinni, mutta se ei tahtonut kävellä ollenkaan. Sain sen kävelemään pari askelta kunnes se kääntyy mua päin että se haluaa mennä takasin Zicon ja Suvin luokse. Koitin sitä saada kolme kertaa kävelemään mutta se ei suostunut siihen. Sitten kun olin päättänyt että nyt me mennään pois sieltä Kalle päättääkin käännähtää ja lähtee laukkaamaan. No koska se tapahtu niin nopeasti se laukka tilanne en hoksannut päästää irti narusta joten juoksin vain siinä Kallen perässä kunnes pyörähdin maahan nurin. Kun yritin päästä ylös maasta huomasin vasemmassa nilkassa kipua. Mä sitten istuin siellä maassa niin kauan kunnes tuli sitten Maijan ratsastaja ja sen kaveri mun luokse (en viiti sanoa nimiä nytten). Sitten tuli Sailan mies katsomaan myös tilannetta. Kun todettiin että en pysty kävelemään, käytiin sitten mut hakemassa traktorin kauhalla pois sieltä laitumelta, koska mua ei oltais muutoin saatu sieltä pois.
Sitten soitin iskän hakemaan mut ja siitä lähdettiin sitten Hyvinkään sairaalan päivystykseen. Siellä kesti aika kauan koska siellä oli vähän ruuhkaa ja sinne tuli kokoajan lisää ja lisää ihmisiä. Siinä ennen kuin pääsin lääkärin luokse kesti n.2h. No sitten me päästiin sinne ja heti takaisin odottamaan, koska mun piti mennä röntgeniin. Siellä kesti n.1h koska tietokone ei toiminut mistä olisi pitänyt saada lähetys että pitää mennä röntgeniin. Röntgenissä otettiin sitten kolme kuvaa ja siitä takaisin odottamaan että lääkäri hakee mut. Siinä n. puol tuntia ja se oli sellainen nopea juttu että mulle annettiin jännä ilma lasta tuki jonka avulla sitten pystyisin kävelemään keppien kanssa. Me tosiaan päästiin sinne sisälle klo: 19.10 ja päästiin lähtemään sieltä joskus lähellä kahtatoista yöllä. Lääkäritkin totesivat että nilkassa ei ole murtumaan mutta nivelsiteet olivat venähtäneet. Sitten siitä lähdettiin keppien kera kotiin ja siitä heti nukkumaan, koska seuraavana päivä oli todistusten jako. Mä saan alkaa pikku hiljaa varata painoa nilkalle, kun se antaa. Mutta tällaista on tapahtunut nyt mulle joten nilkkaa tässä parannellessa hyvää kesälomaa kaikille!!

2 kommenttia:

  1. olipas harmillinen juttu :((

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii mutta sellasta sattuu aina välillä hevosten kanssa :(

      Poista